Hoe te handelen bij klachten:
Wat als u niet tevreden bent over uw Haptonomisch consult.
Als u onvrede voelt of een klacht heeft, vind ik het fijn als u die met mij overlegd of uitspreekt. Misschien is er sprake van een misverstand en komen we er samen uit als u kenbaar maakt waarover u ontevreden bent of wat u anders wilt. Is het moeilijk uw onvrede onder woorden te brengen? Probeer het dan op te schrijven of te mailen en leg deze notitie dan aan mij voor. Mogelijk ontstaat er op deze manier een opening om met elkaar te praten en het probleem de wereld uit te helpen.
Als we er samen niet uitkomen
Voelt u zich niet in staat uw onvrede of klacht te bespreken met mij, laat de situatie dit niet toe of komen we er samen niet uit? Dan kunt u gebruikmaken van een klachtenfunctionaris. Deze ondersteunt u bij het formuleren van uw klacht of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen. Samen met u wordt gekeken naar de mogelijkheden om gehoor te vinden voor uw klacht. Uw klacht wordt binnen zes weken afgehandeld.
De klachtenfunctionaris is gratis en onafhankelijk.
Inzet klachtenfunctionaris
Heeft u onvrede of een klacht? Neem dan contact op met de beroepsvereniging waarbij ik ben aangesloten, de LVNT. Zij laten de klachtenfunctionaris vervolgens contact met u opnemen. Deze beroepsvereniging en ik zijn aangesloten/geregistreerd bij de SCAG.
Geschillencommissie Complementaire Gezondheidszorg:
bindende uitspraak
Als de inzet van de klachtfunctionaris of de wijze waarop uw onvrede of klacht is afgehandeld voor u onbevredigends is kunt u zicht wensen tot de Geschillencommissie Complementaire Gezondheidszorg (GCG). Deze geschillencommissie is onafhankelijk van de partijen en gespecialiseerd in de complementaire zorg. Een uitspraak van de geschillencommissie over uw klacht